tisdag 17 februari 2009

Adventurer.

Jag kom på att jag faktikst har en blogg (stimulerande tisdag) så nu ska jag bli en aktiv bloggare. Tre inlägg per dag, minst. Det är bara det att jag tänker för mycket på vad jag skriver, det måste liksom vara estetiskt enligt mig. Alla andra bloggar är så jävla tråkiga och är antingen i gruppen "jag skriver poetiskt, med många punkter eller inga alls och ingen fattar ändå vad jag skriver om men de försöker eftersom jag är snygg" eller "jag skriver hysteriskt om mitt liv, fest, resa och så passar jag på att namedroppa namn och försöker få mitt liv att verka jäkligt sexandthecity."

Gud, jag är så fördomsfull. Det finns folk som skriver jävligt bra på interwebzen, mitt intresse är bara lågt och därför utgår jag från typ de fem bloggar jag läst. Plus att jag antaligen tillhör båda grupperna själv. Eller kanske en ny grupp; gnällgruppen. Det skulle vara hemskt förvirrande eftersom jag är en hjälplös optimist..

Jag har precis läst ut M.Keyes senaste bok, och eftersom hon är irländska och hennes böcker oftast utspelar sig på Irland så var det jäkla massa engelsk slang hela tjocka boken igenom. I alla fall, blev bokdeppig och sen pratade jag lite med Emanuel på msn och då upptäckte jag att jag inte kan stava till äventyrare på engelska. Så jag har en stor distans till mig själv : noterar att jag tillhör gruppen: självutlämnare. Fast föråsts inte på något korkat sätt.


Avslutningsvis saknar jag Rebecca.

1 kommentar: